Log alsjeblieft in op het forum om volledig gebruik te maken van de mogelijkheden, en het lesrooster en de afdelingspunten te zien en om je huiswerk te maken. Als je nog geen lid bent, registreer dan nu!
Getekend,
De Schoolhoofden
Beauxbatons Forums
Dag Leerling,
Log alsjeblieft in op het forum om volledig gebruik te maken van de mogelijkheden, en het lesrooster en de afdelingspunten te zien en om je huiswerk te maken. Als je nog geen lid bent, registreer dan nu!
Getekend,
De Schoolhoofden
Beauxbatons Forums
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Aantal berichten : 216 Leeftijd : 30 Habbonaam : Markolie Datum van Registratie : 01-11-08
Onderwerp: RPG- / Duelregels za 13 dec 2008 - 17:07
Dag Leerlingen,
Hierbij de regels van het spelen van rollen:
- Als je een spreuk vuurt, moet deze tussen 2 tekens staan. Dit moeten duidelijke, normale tekens zijn (*, -, &, enz.) - Als je een spreuk wilt laten raken, moet je in een lijn staan met de tegenstander. Geen schuine lijn. - Als je de spreuk dan echt effect wil laten hebben, moet je ook nog Raak tussen 2 tekens (*, -, &, enz.) - Als je geraakt bent, moet je dit ook echt toegeven. Als je bijvoorbeeld door Paralitis (Verlamspreuk) geraakt bent, moet je ook echt: * Valt verlamd neer * - Als een spreuk fout getypt wordt, zal deze op het persoon zelf komen. Behalve als hij nog geen * Raak * had. - Als iemand een rol heeft, moet je deze ook daarop aanspreken. - Als je bijv. een dooddoener tegenkomt, moet je ook echt wegrennen. - Doe niets wat je in real life niet zou doen. - Je kan geen spreuken gebruiken die boven je niveau ligt. Een 1e jaars kan geen Homorfus bezwering gebruiken. - Zijwaards is toegestaan. (* Zijwaards * moet je dan zeggen.) - Een Onvergeefelijke Vloek kan je alleen stoppen met * Protego Horriblis *, en die kunnen alleen 6e jaars of leraren.
Duel Regels: - Als je een spreuk vuurt, moet deze tussen 2 tekens staan. Dit moeten duidelijke, normale tekens zijn (*, -, &, enz.) - Als je een spreuk wilt laten raken, moet je in een lijn staan met de tegenstander. Geen schuine lijn. - Als je de spreuk dan echt effect wil laten hebben, moet je ook nog Raak tussen 2 tekens (*, -, &, enz.) - Als een spreuk fout getypt wordt, zal deze op het persoon zelf komen. Behalve als hij nog geen * Raak * had. - Als je geraakt wordt door een spreuk onder dueleren, zal die je niet bijvoorbeeld verlammen, maar min 1 leven. - De scheidsrechter bepaalt wanneer een spreuk raak is, en hoeveel levens je (in totaal) hebt. - Onvergeeflijke Vloeken zijn níét toegestaan. - Effecten (Verlamming, touwen) zijn er niet, een spreuk is één punt, en je raakt niet verlamd ofzo.
Laatst aangepast door Professor Banning op ma 19 jan 2009 - 22:15; in totaal 4 keer bewerkt
Mr.Aac Leerling
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 30 Habbonaam : .Argus.Vilder Datum van Registratie : 02-11-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels za 13 dec 2008 - 23:24
Ik wil iedereen er wel even op wijzen dat toveren binnen de school verboden is. (afgezonderd van de dueleerlessen )
Harry Potter Leerling
Aantal berichten : 28 Leeftijd : 30 Habbonaam : ---r.o.y--- Datum van Registratie : 21-12-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 0:32
mooi gezegt prof.banning.
u ook hoor meneer vilder.
Percy Wemel Leerling
Aantal berichten : 29 Leeftijd : 29 Habbonaam : j-timberlake Datum van Registratie : 28-12-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 13:04
En de Strijders van Perkamentus, die moeten toch oefenen?
Mr.Aac Leerling
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 30 Habbonaam : .Argus.Vilder Datum van Registratie : 02-11-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 17:57
Maar eigelijk is dat toch ook verboden? Maar ze doen het in het geheim, Percy.
Caden. Leerling
Aantal berichten : 41 Leeftijd : 31 Habbonaam : Youbleedred. Datum van Registratie : 29-12-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 18:58
Is 1 teken met 'Raak' ook goed?
Kben met 1 gewend.
Pauline Leerling
Aantal berichten : 8 Leeftijd : 30 Habbonaam : paint-shani Datum van Registratie : 02-01-09
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 19:12
ik ben gewend om totaal GEEN 'raak' te gebruiken... ik vind het bijzonder irritant en een beetje noobie. (misschien komt dat omdat ik een bikkelaar ben xD)
is het ECHT verplicht? :<
Thijsieh500 Leerling
Aantal berichten : 207 Leeftijd : 28 Habbonaam : Thijsieh500 Datum van Registratie : 27-12-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 19:13
Citaat :
ik ben gewend om totaal GEEN 'raak' te gebruiken... ik vind het bijzonder irritant en een beetje noobie. (misschien komt dat omdat ik een bikkelaar ben xD)
wat leer je bij bikkel dan?!
Mr.Aac Leerling
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 19:14
Ja, wel wanneer je iemand wil raken met je spreuk. En Caden, je mag wel met één teken doen.. Maar dan zeg je de spreuk alleen maar, en gebruik je hem niet daadwerkelijk.
Pauline Leerling
Aantal berichten : 8 Leeftijd : 30 Habbonaam : paint-shani Datum van Registratie : 02-01-09
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 19:22
Professor Slakhoorn schreef:
Citaat :
wat leer je bij bikkel dan?!
Je leert de secondenregel. Bij het duelleertoernooi bijvoorbeeld, was het zo dat je binnen 3 seconden 'protego' moest hebben gezegt; anders was je geraakt. maar je kan ook afspreken dat het een ander aantal seconden is. (1 ofzo)
edit: meestal werden de seconden afgesproken , afhankelijk van de afstand tussen de 2 personen
Hermelien Griffel Leerling
Aantal berichten : 180 Leeftijd : 29 Habbonaam : kar.1 Datum van Registratie : 26-12-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 19:38
ik ben gewend om dit teken te gebruiken:# mag dat ook?
Carlo Kannewasser Redacteur Ochtendprofeet
Aantal berichten : 239 Leeftijd : 31 Habbonaam : Coolboy-wilon. Datum van Registratie : 27-12-08
Onderwerp: Re: RPG- / Duelregels wo 7 jan 2009 - 20:33
Ik vind echt dat IEDEREEN dit moet lezen. Want bij dueleerles gaan ze opeens dom doen als ik dit doe: *Expelliarmus zijw.*, en dan zeggen ze dat het vals en oneerlijk is. Terwijl hierin gewoon toegestaan is.
P.S. Hermelien, lees wat beter. Er staat: (*, -, &, enz.)a Edit: Dit is niet flauw bedoelt, hoor.
Romeo Wolkenveldt Schouwer
Aantal berichten : 13 Leeftijd : 29 Habbonaam : reireinier Datum van Registratie : 25-12-08
Ik vind echt dat IEDEREEN dit moet lezen. Want bij dueleerles gaan ze opeens dom doen als ik dit doe: *Expelliarmus zijw.*, en dan zeggen ze dat het vals en oneerlijk is. Terwijl hierin gewoon toegestaan is.
P.S. Hermelien, lees wat beter. Er staat: (*, -, &, enz.)a Edit: Dit is niet flauw bedoelt, hoor.
Er staat dat je dan * Zijwaards * moet typen, en geen * zijw. *, Carlo. Verder vind ik het een beetje onzin dat het verboden is om te toveren, nouja, schadelijke spreuken en pestspreuken waar de school of een leerling onder lijdt is wel erg, maar onschadelijke spreuken zoals Accio, zijn die echt verboden? Daar is namelijk nog niet echt genoeg duidelijkheid over.
Edit: Even nog over die tekens, wss bedoelt meneer Banning de ongebruikelijke leestekens, dus alles behalve letters/punten/komma's/!/etc. etc.
Hermelien Griffel Leerling
Aantal berichten : 180 Leeftijd : 29 Habbonaam : kar.1 Datum van Registratie : 26-12-08